Načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić danas je održao konferenciju za medije povodom Odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnje gradskog autoputa – brze ceste u Sarajevu, koja je donesena 3.juna ove godine.
Kazao je da bi se ta Odluka mogla komotno zvati Odluka o privatnom interesu za izgradnju gradskog autoputa s obzirom na odabir firmi koje su dobile posao projektovanja gradskog autoputa, te da Općina već dvije godine pokušava stupiti u kontakt sa Vladom FBiH kako bi se usaglasili oko ovog projekta i načina na koji bi on trebao biti realiziran.
“Bila nam je želja da obavijestimo javnost da već dvije godine pokušavamo Vladu FBiH da ubijedimo da realizacija tako važnog projekta koji prolazi duž naše općine ne bi trebala ići bez konsultacija sa lokalnom zajednicom, jer taj gradski autoput mora da koristi građanima sa obje strane saobraćajnice, a ne samo da bude tranzitna cesta koja će prolaziti ispred njihovih očiju, a pored koje ćemo morati praviti druge servisne saobraćajnice koje bi građani tih naselja koristili”, kazao je načelnik Efendić.
Dodao je da je još u novembru 2019. godine održan sastanak u kabinetu premijera Vlade FBiH, na koji je pozvan kao načelnik Općine, a tema je bila izgradnja gradskog autoputa, odnosno radilo se o staroj ideji koja je planirana prije 50 godina, kada je grad Sarajevo izgledao sasvim drugačije, kada naselja sa druge strane tog autoputa nisu postojala. Tada je to bila ideja zaobilaznice, kao svugdje u svijetu. Međutim, nikada nije došlo do realizacije te saobraćajnice, a danas su uslovi u Sarajevu sasvim drugi, grad je izgrađen sa druge strane željezničke pruge, gdje živi barem 50.000 stanovnika.
“Na tom prvom sastanku u Vladi FBiH dogovoreno je da se formira zajednička Radna grupa koja će raditi na izradi projektnog zadatka za izgradnju gradskog autoputa, uz saglasnost svih učesnika, te da to mora biti neka vrsta brze gradske ceste koja po uslovima korištenja neće biti klasični autoput niti klasična brza cesta, zbog toga što je neophodno da tu cestu koristi okolno stanovništvo i sa jedne i sa druge strane”, kazao je načelnik na početku obraćanja prisutnim medijima.
Javna nabavka za odabir projektanta bez konsultacija sa lokalnim zajednicama
Dodao je da ta Radna grupa nikada nije formirana, a 6. augusta 2020. godine, JP Ceste FBiH objavljuju javnu nabavku za odabir projektanta koji će vršiti projektovanje gradskog autoputa – brze ceste, bez usaglašenog projektnog zadatka i bez konsultacija sa lokalnim zajednicama.
“Objavljen je jedan projektni zadatak koji je krajnje konfuzan, iz kojeg ništa nije jasno, prvenstveno zašto su JP Ceste FBiH implementator tog projekta, kada po zakonu u FBiH postoji JP Autoceste koje je zaduženo za brze ceste i autoputeve. Dakle, odabrana je institucija čija to nije nadležnost. Mislim da se radi o tome da je u Cestama FBiH postojao neki novac koji je trebalo rasporediti prema nekim firmama, tako da su odabrane da budu implementatori ovog projekta”, rekao je Efendić.
Obzirom da iz projektnog zadatka nije jasno da li se radi o autoputu, brzoj cesi ili gradskoj brzoj cesti, 21. septembra 2020. godine, u zgradi Općine, održan je sastanak kojem su prisustvovali predstavnici svih relevantnih institucija vezanih za taj projekat, sa premijerom Fadilom Novalićem, te je ponovo zatraženo uključivanje lokalnih zajednica.
Sa tri firme potpisan ugovor za projektovanje gradskog autoputa
“Ponovo nam je premijer Novalić rekao da će biti organiziran ubrzo sastanak, da će općine biti uključene, da ćemo imati priliku da učestvujemo u definisanju samog projektnog zadatka i projektnog rješenja te gradske brze ceste, međutim ponovo smo izigrani, to se nije desilo, a 29. oktobra 2021. godine JP Ceste FFiH potpisuje ugovor sa projektantima za projektovanje gradskog autoputa, odnosno brze ceste kroz Sarajevo, a odabrane su tri firme “Divel”, kao nosilac konzorcija, “Saraj Inženjering” i “IPSA institut”. Na sastanku 2019. godine prisustvovali su Elmedin Voloder kao predstavnik parlamentarnog odbora, dugogodišnji direkor firme “Divel”, kao i suvlasnik ili vlasnik firme Saraj Inžinjering i pomoćnik ministra saobraćaja Nedžad Branković. Oni su od početka bili uključeni u projekt i na kraju su s njima potpisani ugovori o projektovanju ove brze ceste. Primjetio sam da postoji neki drugi interes, a ne interes građana koji žive u Sarajevu i koji bi trebalo tu saobraćajnicu da koriste”, rekao je načelnik Efendić.
Tri neprihvatljive varijante za izgradnju brze ceste
Također je dodao da je u međuvremenu Općina dobila dopis iz JP Ceste FBiH kojim se predlažu tri varijante za izgradnju te gradske brze cesete, od kojih ni jedna nije adekvatna niti je prihvatljiva.
“Svako od tih rješenja bi pored željezničke pruge, predstavljalao novu barijeru u našoj općini, dijelilo bi općinu i grad na dva dijela i onemogućilo normalnu komunikaciju stanovništva. Prinuđen sam, nažalost na ovakav način izraziti neslaganje sa ovim pristupom Vlade FBiH. Općina nije protiv izgradnje gradskog autoputa iako on ne može biti klasični autoput, niti klasična brza cesta, već jedna vrsta gradske brze ceste, koju će moći koristiti okolno stanovništvo sa mogućnostima uključenja na više lokacija, uz uključne trake, ali bez mogućnosti tzv.lijevih skretanja”, naglasio je načelnik Efendić.
Istakao je da je Općina Novi Grad prva počela izgradnju i dala doprinos u dovršetku Sarajevske zaobilaznice, zatim izgradnju LOT- 2C, koji je početak tog gradskog autoputa, te da se stiglo do Boljakovog Potoka, gdje se trenutno gradi kružni vijadukt, dokle će doći ta vrsta gradske brze ceste, te da pored te ceste, sada Ceste FBiH, projektuju još jednu cestu, za koju ne postoji prostor i nema nikakve šanse da se to što sada rade realizira.
“Odlukom o javnom interesu stvaraju se preduslovi da bude isplaćeno ovo projektovanje koje firme rade u protekle dvije godine. Nemoguće je takvo nešto raditi bez provedbeno – planske dokumentacije, usaglašavanja sa lokalnim zajednicama, ali je Vlada odlučila izignorisati sve naše zahtjeve i proglasiti javni interes za Federaciju BiH izgradnju autoputa kroz Sarajevo”, zaključio je načelnik Efendić, te uputio poziv Vladi FBiH da se pozabavi izgradnjom autoputa od Sarajeva prema sjeveru, odnosno prema Evropskoj uniji, gdje ni šest godina od kada je u mandatu, nije uspjela otvoriti niti jednog metra autoputa. Također je rekao da bi bilo dobro da završe XII transverzalu, za koju su ranije imali sredstva, a svega 1,5 km ih dijeli od aerodrome Sarajevo, koji bi time bio povezan sa autoputem.
Poručio je da ovakvim postupcima, Vlada stavlja interes firmi koje su dobile projektovanja ispred interesa lokalnih zajednica, te da lokalne zajednice ne uspijevaju doći u priliku da utiču na način realizacije ovog važnog projekta.
PRESS OPĆINE