Općina Novi Grad Sarajevo u saradnji sa novogradskim osnovnim školama i Javnom ustanovom „Olimpijski bazen Otoka“ i ove godine finansira školu plivanja za oko 1.200 učenika četvrtog razreda sa ciljem edukacije djece osnovnim plivačkim vještinama i usavršavanja pravilnog izvođenja plivačkih tehnika.
Implementacija projekta za ovu školsku godinu počela je u prvom polugodištu i do sada je oko 660 učenika uspješno savladalo osnovne vještine plivanja. Obuka podrazumijeva 12 školskih časova, a sa djecom rade kvalifikovani profesori sporta i tjelesnog odgoja.
Obuka traje deset dana, a na samom početku obuke instruktori, koji rade sa djecom najprije obave testiranje učenika kako bi utvrdili početno stanje. Nakon završene obuke vrši se finalno testiranje s ciljem mjerenja postignutih rezultata kod svakog učenika pojedinačno. Osim obuke plivanja, za učenike je obezbijeđen i prijevoz od škole do bazena i natrag.
Za realizaciju ovog projekta iz općinskog budžeta izdvojeno je 70.000 KM.
Govoreći o samom trenažnom procesu i načinu osposobljavanja djece za plivanje, Roman Kebat, stručni saradnik za realizaciju programskih aktivnosti u JP „Olimpijski bazen Otoka“ ističe da se prvi čas vrši inicijalno testiranje, a na posljednjem finalno, na osnovu kojeg se vidi napredak u obuci i usavršavanju tehnika.
“Na inicijalnom testiranju se provjeravaju plivačke sposobnosti i na osnovu toga se đaci selektiraju u grupe. Većina djece jesu neplivači, ali ima i one djece koja imaju određeno predznanje, što se utvrdi na inicijalnom testiranju. Svaki trening počinje odgovarajućim zagrijavanjem na suhom, nakon čega ide ulazak u bazen“, pojašnjava Kebat.
Dodaje da su dosadašnji rezultati dobri, jer se većina djece nakon obuke oslobode straha od ulaska u vodu ili potapanja glave, a oni koji već vladaju plivačkim tehnikama dodatno ih usavrše.
Također, navodi da je plivanje zdrav sport, te da su ovakvi projekti od izuzetnog značaja za razvoj djece, pogotovo u vremenu kada ona dosta svog slobodnog vremena provode ispred televizora, mobitela i kompjutera. Kroz plivanje se na neki način aktiviraju, zato su ovakvi projekti značajni sa više aspekata, kaže Kebat, prvenstveno radi učenja plivanja, kao elementarnog oblika kretanja i tjelesne aktivnosti, ali i socijalizacije i druženja, te sticanja određenih samostalnosti i higijenskih navika.
PRESS