Na osnovu člana 33. Statuta Općine Novi Grad Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo”, broj 30/09 – Novi prečišćeni tekst i 2/17), i člana 7. stav 2 Poslovnika o radu Općinskog vijeća Novi Grad Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo” broj 40/13 i 10/15), Općinsko vijeće Novi Grad Sarajevo na 28. sjednici održanoj 31.10.2019. godine, donijelo je
KODEKS PONAŠANJA
KAO OSNOV POLITIČKOG INTEGRITETA IZABRANIH ZVANIČNIKA
OPĆINE NOVI GRAD SARAJEVO
I – UVODNI DIO
1. Sadržaj ovog kodeksa utvrđuje okvir etičkih principa ponašanja za lokalne javne zvaničnike: općinskih vijećnika i članova radnih tijela Općinskog vijeća i drugih tijela koje bira i imenuje Općinsko vijeće, savjetnika i drugih dužnosnika koje bira i imenuje Općinsko vijeće, prilagođene postojećem zakonodavstvu, propisima i principima javne administracije.
2. Predmet ovog kodeksa su osnovni principi standardizovanog ponašanja koji građani očekuju od izabranih predstavnika u vršenju njihovih dužnosti, što će održavati i snažiti povjerenje građana prema institucijama, u funkciji općeg interesa. Predmet ovog Kodeksa je i područje primjene kodeksa, opći principi, posebne obaveze, odnos prema organima uprave, praćenje ponašanja, žalbene procedure i sankcije za povredu kodeksa.
(a) Svrha ovog kodeksa je da se njegovom primjenom uspostave visoki i dosljedni standardi ponašanja i spriječe negativna iskušenja, obmanjivanje, manipulacija, samopromocija i neučtivo reagovanje izabranih zvaničnika.
II – PRIMJENE KODEKSA
3. Kodeks se odnosi na sve izabrane lokalne zvaničnike kojima je mandat povjeren putem neposrednih ili posrednih izbora, kao i skup dužnosti koje izabrani zvaničnik obavlja u okviru mandata: općinskih vijećnika i članova radnih tijela Općinskog vijeća i drugih tijela koje bira i imenuje Općinsko vijeće, savjetnika i drugih dužnosnika koje bira i imenuje Općinsko vijeće,
4. Termin “izabrani zvaničnik” označava bilo kojeg političara koji ima mandat lokalne i izvršne vlasti povjeren neposrednim ili posrednim izborom, odnosno imenovanjem.
(a) Odredbe Kodeksa se primjenjuju na sve izabrane i imenovane osobe u organima Općine Novi Grad u skladu sa Zakonom, Statutom Općinskog vijeća , Poslovnikom Općinskog vijeća i drugim općinskim propisima za koje se u ovom Kodeksu koristi sintagma “izabrani zvaničnik”.
III – OSNOVNI PRINCIP PONAŠANJA
5. Izabrani zvaničnici, prema odanosti svečanoj izjavi, u svim slučajevima moraju se pridržavati Ustava i zakona Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine, Kantona Sarajevo i Statuta Općine i drugih propisa, zanemarujući političku naklonost.
6. U vršenju povjerene funkcije, u svim prilikama, izabrani zvaničnici služit će općem interesu, zalagati se za ljudska prava i slobode, ravnopravnost spolova, naroda i građana te u svim prilikama štite interese Općine Novi Grad, Kantona Sarajevo, Federacije Bosne i Hercegovine i države Bosne i Hercegovine,
7. Izabrani predstavnici obavljat će povjerene funkcije i dužnosti savjesno i odgovorno, štite i zalažu se za ljudska prava i slobode, demokraciju i ostvarivanje zajedničkih interesa i ravnopravnost naroda i građana u Općini Novi Grad, uz naglašenu otvorenost i spremnost da odgovaraju za svoje odluke, djelovanja i ponašanja, uključujući i spremnost da budu izloženi nadzoru koji je u skladu sa funkcijom koju obavljaju.
8. U obavljanju svojih funkcija, izabrani predstavnici će uvažavati prava i ovlaštenja drugih predstavnika i državnih službenika, suzdržavajući se od podsticanja ili pomaganja da u izvršavanju povjerenih funkcija i radnih obaveza krše uspostavljene kodekse ponašanja., te su dužni voditi računa o načinu komuniciranja, poštivati i uvažavati građane i članove savjeta mjesnih zajednica prilikom prisustva na sjednicama savjeta, zborovima građana i javnim raspravama.
(a) Izabrani zvaničnici moraju biti otvoreni prema javnosti kad je u pitanju rad koji obavljaju i s tim u vezi blagovremeno će obavještavati javnost putem sredstava javnog informisanja bez izbjegavanja da otvoreno saopće svoje stavove i razloge za sopstvenu odluku i ponašanje.
(b) Izabrani zavničnici dužni su prisustvovati sjednicama organa i tijela, bez neopravdanog odsustvovanja ili napuštanja sjednica, uz aktivno i odgovorno sudjelovanje u radu, uključujući i nastojanja prisustva javnim manifestacijama i skupovima na koje su uredno i blagovremeno pozvani.
(c) Ovim Kodeksom se potiče:
– kvalitetno obavljanje preuzete dužnosti,
– visoki i dosljedni standardi ponašanja,
– timski rad i kolegijalnost,
– rješavanje problema na otvoren i pošten način,
– pravednost, uvažavanje, odgovornost,
– povećanje povjerenja javnosti prema angažmanu izabranih zvaničnika.
(d) Ovim Kodeksom se sprječava:
– samopromocija, korištenje zajedničkih resursa za vlastite potrebe,
– nepristojno reagiranje–umjesto konstruktivnog pristupa problemu(dijalog, debata….)
– pronalaženje nejasnoća u zakonu za postizanje nelegitimnih ciljeva,
– obmanjivanje u cilju postizanja vlastitih ciljeva,
– manipulacija – tretiranje ljudi kao objekata.
IV – POSEBNE OBAVEZE
9. Izborna kampanja
Kandidat za određenu funkciju, u toku kampanje, težit će da glasove birača pridobije poštenim i argumentovanim istupom, bez nekorektnog odnosa prema ostalim kandidatima u kampanji.
Očekuje se od izabranih zvaničnika da ne provode izbornu kampanju zloupotrebom funkcije koju vrše.
Vođenje postupka protiv izabranih zvaničnika za kršenje odredbi Izbornog zakona Bosne i Hercegovine koji je pokrenut kod Centralne izborne komisije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Centralna izborna komisija) ne isključuje pravo Općinskog vijeća da o neprimjerenom ponašanju izabranih zvaničnika u toku izborne kampanje, koje narušava ugled organa Općine Novi Grad i vrijeđa ljudsko dostojanstvo drugih izabranih zvaničnika i zaposlenih u organima Općine Novi Grad, formulira svoje mišljenje i tim izabranim zvaničnicima izrekne odgovarajuću sankciju.
Neprimjereno ponašanje podrazumijeva, ali se ne ograničava na: korištenje uvredljivog riječnika i klevete na račun organa Općine Novi Grad i drugih zaposlenih lica, korištenje nasilja, prijetnji i slično.
10. Zabrana favorizovanja
Izabrani zvaničnici neće zloupotrebljavati svoja ovlaštenja u svrhu vlastitog interesa, drugih pojedinaca ili grupa, djelujući u interesu Općine i dužnostima izbornog tijela.
U toku izborne kampanje, izabrani zvaničnik dužan je na ponašanje i nastojanja da naklonost i glasove birača pridobije poštenim i argumentovanim istupanjima, suzdržavajući se od nekorektnog odnosa prema drugim kandidatima.
11. Sukob interesa
Prema odredbama Zakona o sukobu interesa, kod eventualnog ličnog interesa, izabrani zvaničnici iskazat će to prije vijećanja i glasanja i neće učestvovati u izjašnjavanju, uvažavajući propise o sukobu interesa i ograničenja istovremenog obavljanja dvije ili više funkcija.
Izabrani zvaničnici će se pridržavati ograničenja istovremenog obavljanja dvije ili više nespojivih dužnosti, a uzdržavaće se i od drugih zabranjenih aktivnosti iz člana 10. Zakona o sukobu interesa, kao što su na primjer primanje ili zahtijevanje poklona, obećavanje zaposlenja, privilegovanje lica radi stranačkog ili drugog opredjeljenja i drugo. Iako se postupak pokreće po službenoj dužnosti, organ nadležan u skladu sa Zakonom može pokrenuti postupak i na osnovu prijave neke druge osobe. Ova odredba podrazumijeva da postupak može pokrenuti i svako službeno i odgovorno lice u organima Općine Novi Grad.
Vođenje postupka protiv izabranih zvaničnika za kršenje odredbi Zakona o sukobu interesa koji je pokrenut kod organa nadležnog u skladu sa Zakonom, ne isključuje pravo Općinskog vijeća da o tim povredama, ukoliko je njima sklopljen štetan ugovor po Općinsko vijeće i narušen ugled općinskih vlasti, da svoje mišljenje i izrekne odgovarajuću sankciju.
12. Lične nadležnosti
Pri obavljanju diskrecionih ovlaštenja, izabrani zvaničnici neće za sebe osiguravati bilo kakve pogodnosti, niti drugima u tom smislu.
13. Donošenje odluka
Izabrani zvaničnici odluke donose samo u okviru propisanih ovlaštenja, na osnovu važećih zakona i propisa, u propisanoj formi, zasnovane na objektivnosti, odgovornosti i otvorenosti, sa elementima uravnoteženosti i saglasnosti sa općim interesom, uz spremnost na odgovornost za svoje odluke.
U slučaju etičkih dilema kod donošenja odluka izabrani zvaničnici se rukovode:
a. u pitanjima baziranim na konačnim rješenjima – što je u interesu većeg broja ljudi.
b. u pitanjima baziranim na pravilu – doprinosi li postupak izabranog zvaničnika da zajednici bude bolje ili lošije;
c. u pitanjima baziranim na slučaju – želi li izabrani zvaničnik da njemu neko uradi isto što on radi drugom/drugima.
14. Način komuniciranja
Izborni zvaničnici u ostvarivanju komunikacije izbjegavat će obmanjivanje, manipulaciju, samopromociju i neučtivost u kreiranju i vođenju dijaloga.
15. Povjerenje javnosti
Izabrani zvaničnici treba da usmjere svoje ponašanje u skladu sa javnim interesom da izbjegavaju konflikte i snaže povjerenje javnosti prema državnim institucijama.
16. Zabrana korupcije
Isključuje se prihvatanje mita i svakog drugog ponašanja koje bi se, prema važećim propisima, moglo podvesti pod aktivno ili pasivno podmićivanje.
Isključuje se povreda javne funkcije radi lične koristi, odnosno otuđenje ili rasipanje javnih sredstava, direktno ili indirekrno traženje, nuđenje, davanje ili prihvatanje mita (dara) ili neke druge nedopustive koristi ili mogućnosti koja negativno utiče na propisano vršenje službene dužnosti ili ponašanje onoga koji prima mito (dar) ili nedopustivu korist od toga, što bi se prema važećim propisima moglo podvesti kao aktivno i pasivno podmićivanje.
U vršenju diskrecione vlasti, izabrani zvaničnici sebi ne daju bilo kakvu direktnu ili indirektnu ličnu prednost, niti prednost bilo kom pojedincu ili grupi pojedinaca, sa ciljem ostvarivanja direktne ili indirektne lične koristi od toga.
17. Upravljanje resursima
Zahtjev je da izborni zvaničnici, javnim i službenim resursima upravljaju na efektivan, efikasan i ekonomičan način, isključujući njihovo korištenje u privatne svrhe.
18. Finansijska disciplina
Izabrani zvaničnici ne mogu djelovati kao plaćeni advokati, pogrešno koristiti isplate ili naknade u oblastima upravljanja javnim prihodima, pridržavaju se budžetske i finansijske discipline koja osigurava ispravno upravljanje javnim prihodima, na način regulisan važećim zakonodavstvom. U obavljanju svojih dužnosti, izabrani predstavnici vode računa da svojim postupkom ne urade nešto čime bi pronevjerili budžetska sredstva i/ili druga sredstva zajednice. Neće uraditi ništa što bi moglo dovesti do toga da se budžetska sredstva i/ili druga sredstva zajednice koriste direktno ili indirektno u lične svrhe.
(a) Obaveze usavršavanja
Izabrani zvaničnici će, radi uspješnijeg obavljanja vlastitih dužnosti, samoinicijativnim osposobljavanjem i sudjelovanjem u drugim oblicima edukacije, proširivati i obogaćivati svoja znanja i sposobnosti.
(b) Odnosi prema građanima
U vršenju svoje dužnosti, izabrani zvaničnici će zagovarati, otvoreno i javno zastupati interese, potrebe i inicijative svih građana, bez obzira na nacionalnu, spolnu ili političku pripadnost.
19. Ponašanje na sjednicama
(1) Odredbama ovog Kodeksa bliže se precizira i standard ponašanja tokom rada sjednice Općinskog vijeća, radnih tijela Općinskog vijeća i drugih organa i tijela kako se ne bi narušavao red na sjednicama.
(2) Prihvaćanjem ovog Kodeksa izabrani zvaničnici prihvaćaju obavezu:
a. odazvati se pozivu i po pozivu redovno prisustvovati sjednicama Općinskog vijeća, radnih tijela Općinskog vijeća, odnosno drugih organa i tijela;
b. poštivati zakazano vrijeme sjednice, a u slučaju kašnjenja, kašnjenje najaviti i pridružiti se radu sjednice bez ometanja rada;
c. ne ugrožavati kvorum za odlučivanje napuštanjem sjednice bez velike potrebe i bez najave;
d. po određenom pitanju koje se razmatra na sjednici diskutirati samo jednom u trajanju sjednice u skladu s Poslovnikom Općinskog vijeća, a izuzetno još jednom ukoliko se akt kojise predlaže u raspravi mijenja ili iz rasprave proiziđu novi prijedlozi za zaključivanje;
e. za raspravu se prijaviti pri otvaranju rasprave, odnosno izbjegavati javljanje kada je diskusija već počela;
f. ne prekidati govornika i ne obraćati se na sjednicama bez traženja riječi;
g. donositi odluke oslobođeno od svih predrasuda kao što su pristrasnost prema određenoj političkoj ideologiji, rasi, vjeroispovjesti, naciji, spolu i svim drugim mogućim predrasudama;
h. u svojim obraćanjima, kao i prilikom donošenja odgovarajućih odluka ne favorizovati treća lica, grupacije i pojedince kao i lične interese;
i. u svojim obraćanjima, ne koristiti izraze i riječi koje vrijeđaju ljudsko dostojanstvo, narušavaju ugled pojedinca, Općinskog vijeća, Općine Novi Grad te potiču na mržnju i nasilje;
j. ne razgovarati međusobno, osim ako je to neophodno, pod uslovom da ne ometaju tok sjednice;
k. isključiti, odnosno ne koristiti mobilne telefone tokom sjednice;
l. u toku sjednice, ne čitati materijale koji nisu vezani za rad sjednice;
m. ne ometati glasnim razgovorima u predprostoru prostorije u kojoj se održava sjednica;
n. u toku sjednice, ne stajati ili neprimjereno sjediti u sali;
o.
p. dolaziti prikladno i uredno odjeven na sjednicu;
V – SEKSUALNO UZNEMIRAVANJE
Seksualno uznemiravanje je svaki neželjeni oblik verbalnog, neverbalnog ili fizičkog ponašanja spolne prirode kojim se želi povrijediti dostojanstvo osobe ili grupe osoba, ili kojim se postiže takav učinak, naročito kad to ponašanje stvara zastrašujuće, neprijateljsko, degradirajuće, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
Pod neželjenim oblicima verbalnog ponašanja iz stava (1) smatraju se:
a) upućivanje verbalnih i fizičkih prijedloga seksualne naravi drugoj osobi;
b) zahtijevanje neželjenog fizičkog kontakta
c) iznošenje šala ili aluzija koje su spolne prirode, uključujući opaske u vezi spola i seksualne orijentacije;
d) izrugivanje i ismijavanje na spolnoj osnovi;
e) pisanje seksualno eksplicitnih ili sugestivnih poruka ili pisama;
f) neželjeni pozivi na sastanke, flertovanje te zahtijevanje spolnog odnosa ili seksualnih usluga;
g) širenje glasina seksualne naravi;
h) prijetnje upućene osobi koja odbija udovoljiti seksualnim ponudama.
Pod neželjenim oblicima neverbalnog ponašanja iz stava (1) smatraju se:
a) gestikulacije, znakovi i insinuacije koje upućuju na imitaciju spolnog odnosa;
b) izlaganje druge osobe bilo kojem materijalu eksplicitnog, uvredljivog ili uznemirujućeg sadržaja.
Pod neželjenim oblicima fizičkog ponašanja iz stava (1) smatraju se:
a) neželjeni fizički kontakti te dodiri seksualne naravi;
b) neželjena invazija ličnog prostora;
c) fizički nasrtaji i napadi.
Za izabrane zvaničnike neprihvatljivim se smatraju oblici ponašanja, definisani prethodnim stavovima ovog člana, spram drugih izabranih zvaničnika, lica zaposlenih u Općini i drugih lica.
Zabranjeno je preduzimanje mjera spram izabranog zvaničnika koji prijavi seksualno uznemiravanje.”
VI – ODNOSI PREMA OPĆINSKOJ UPRAVI
20. Vlastitim ponašanjem, izabrani zvaničnici onemogućit će imenovanja službenika i namještenika mimo utvrđene procedure, profesionalne sposobnosti i osnovnih principa vrijednosti.
21. Podsticat će i razvijati motivacione elemente kako bi svi zaposleni radili brzo i efikasno, stručno i odgovorno, zakonito, pouzdano i kreativno.
VII – OBLAST NADZORA
22. Izabrani zvaničnici neće sprečavati bilo koju mjeru nadzora koju budu vršili nadležni organi, uz uvažavanje izrečene privremene ili konačne odluke.
23. Izabrani predstavnici bit će odgovorni lokalnom stanovništvu u mandatnom periodu na koji su izabrani.
24. Izabrani zvaničnik na rukovodnoj poziciji treba osjećati odgovornost za ponašanje onih koje nadzire.
VIII – PRAĆENJE PONAŠANJA
25. Praćenje i nadziranje ponašanja izabranih zvaničnika vršit će Etičko vijeće, imenovano od strane Općinskog vijeća.
26. Etičko vijeće ima predsjednika i šest članova, koji se imenuju iz reda predstavnika civilnog društva, lokalnih medija, omladine, interresornih grupa i uglednih građana.
(a) Etičko vijeće razmatra podnesene prigovore, izriče utvrđene sankcije, izvještava Općinsko vijeće o pojedinim pitanjima, obavještava javnost o svojim mišljenjima i razmatra potrebu revizije ovog kodeksa.
(b) Etičko vijeće donosi Poslovnik o svom radu, a za svoj rad odgovorno je Općinskom vijeću.
(c) Mandat imenovanih članova Etičkog vijeća veže se uz mandat vijećnika Općinskog vijeća koje ih je imenovalo.
IX – ŽALBENE PROCEDURE
27. Građani imaju pravo i mogućnost podnositi predstavke i žalbe za sve oblike kršenja pravila ovog kodeksa.
Predstavke i žalbe koje građani i drugi subjekti podnose, ne mogu biti anonimne, a za slučaj da budu, takve predstavke neće biti razmatrane.
28. Predstavke i žalbe podnose se u pismenom obliku na adresu Etičkog vijeća.
Podnosilac predstavke, odnosno žalbe, dužan je uz podnesak priložiti pisane ili druge dokaze koji potvrđuju povredu etičkih principa.
29. Predstavke i žalbe građana razmatrat će Etičko vijeće, koje daje svoje mišljenje, izriče sankcije i o tome obavještava Općinsko vijeće i javnost.
(a) Zaprimljene predstavke i žalbe razmatrat će se sa okončanjem rasprave u roku od 30 dana od dana njihovog prijema.
X – SANKCIJE ZA KRŠENJE KODEKSA
30. Za povrede Kodeksa ponašanja, izabranim zvaničnicima se mogu izreći sankcije utvrđene ovim kodeksom.
31. Sankcije za povrede Kodeksa ponašanja su: usmena kritika, pismena opomena i javna opomena.
(a) Usmena kritika se izriče izabranom zvaničniku za najlakše oblike kršenja osnovnih principa ponašanja koja se registruje u zapisniku o radu Etičkog vijeća, a usmeno saopćava prekršiocima.
(b) Pismena opomena se izriče odlukom za teže oblike kršenja osnovnih principa ponašanja i u slučajevima ako je izricana kritika kao najblaži oblik sankcije.
Težim oblicima kršenja odredbi ovog Kodeksa smatraju se:
a. neprimjereno ponašanje u izbornoj kampanji (korištenje uvredljivog rječnika i klevete);
b. obmanjivanje i manipulacija građana u medijskim nastupima;
c. uzvraćanje na novinarska pitanja koja nisu vezana za vršenje funkcije izabranog zvaničnika;
d. nestrpljivo, nepristojno i neljubazno ponašanje prema građanima u službenoj i privatnoj komunikaciji
Pismo se šalje osobi na koju se prijava odnosi i podnosiocu prijave da je Kodeks prekršen. Pismo sadrži i upozorenje da ako se nešto slično opet dogodi slijede sankcije većeg intenziteta.
Pismo se šalje na znanje Predsjedavajućem Općinskog vijeća, te političkoj stranci iz koje dolazi prekršitelj Kodeksa sa informacijom da je izabrani zvaničnik prekršio Kodeks i da Općinsko vijeće ne odobrava takvo ponašanje.
Novčana kazna oduzimanja 20%-50% od jedne mjesečne naknade, za teže oblike kršenja odredbi ovog Kodeksa i u slučajevima ako je izricana pismena opomena za vijećnike Općinskog vijeća i članove radnih tijela Općinskog vijeća. Ova sankcija se javno ne objavljuje.
(c) Javna opomena se izriče odlukom za najteže oblike kršenja osnovnih principa ponašanja i u slučajevima pismeno izrečene opomene.
Najtežim oblicima kršenja odredbi ovog Kodeksa smatraju se:
a. obavljanje povjerenih dužnosti na način kojim se krše odredbe zakonskih i podzakonskih akata o prekršajima;
b. obavljanje povjerenih dužnosti na način da se počini krivično djelo;
c. neprimjereno ponašanje u izbornoj kampanji (korištenje nasilja i prijetnji);
d. neobjelodanjivanje privatnog interesa prilikom razmatranja određenog pitanja na sjednici Općinskog vijeća i glasanje po pitanju u kojem se ima privatni interes;
e. narušavanje reda na sjednicama Općinskog vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, na način kako je utvrđeno;
f. zahtijevanje od zaposlenih u organima Općine Novi Grad da poduzimaju ili da propuste da preduzmu bilo kakve radnje kako bi na taj način sebi ili drugima pribavili direktnu ili indirektnu korist;
g. podsticanje i pomaganje državnih službenika i drugih zaposlenika organa Općine Novi Grad da se u izvršavanju povjerenih funkcija krši ovaj Kodeks;
h. odavanje povjerljivih informacija i informacija koje se odnose na privatni život izabranih zvaničnika.
i.bilo koji oblik ponašanja koje podliježe pod seksualno uznemiravanje (stav V ovog Kodeksa).
Pismo se upućuje osobi na koju se prijava odnosi, podnosiocu prijave, političkoj stranci iz koje dolazi prekršitelj Kodeksa sa informacijom da je izabrani zvaničnik prekršio Kodeks i da Općinsko vijeće ne odobrava takvo ponašanje. Pismo se upućuje i medijima javnog informiranja.
Novčana kazna oduzimanja od 1 do 3 mjesečne naknade, za najteže oblike kršenja odredbi ovog Kodeksa i u slučajevima ako je izricana pismena opomena za vijećnike Općinskog vijeća i članove radnih tijela Općinskog vijeća.
(d) O izrečenim sankcijama Etičko vijeće obavještava Općinsko vijeće.
Etičko vijeće upućuje Općinskom vijeću prijedlog sankcije na osnovu prijave/a.
Općinsko vijeće donosi konačnu odluku o sankciji. Općinsko vijeće svojom odlukom:
1. Prihvata sankciju/e kako je predložilo Etičko vijeće
2. Predloženu sankciju/e dopunjuje
3. Predloženu sankciju/e odbacuje i predlaže drugu a na osnovu predloženih sankcija u ovom Kodeksu.
XI – PODRŠKA KODEKSU
32. Izabrani zvaničnici upoznat će se sa sadržajem i suštinom ovog Kodeksa, čije utvrđene principe su obavezni uvažavati i u praksi primjenjivati.
33. Njihova je obaveza da svojom aktivnošću osiguraju promociju ovog kodeksa, kako u javnosti tako i u medijima.
34. Predmetni kodeks će se objaviti u informativnom glasilu Općine i na taj način će se osigurati njegova dostupnost najširoj javnosti.
XII – ZAVRŠNE ODREDBE
35. Stupanjem na snagu Kodeksa ponašanja kao političkog integriteta izabranih zvaničnika Općine Novi Grad Sarajevo, prestaje da važi Kodeks ponašanja kao političkog integriteta izabranih zvaničnika Općine Novi Grad Sarajevo («Službene novine Kantona Sarajevo» br. 5/07 i 11/08).
36. Ovaj Kodeks stupa na snagu danom objavljivanja u “Službenim novinama Kantona Sarajevo”.
Broj:01-02- ______/19 P R E D S J E D A V A J U Ć I
Sarajevo, ________ godine OPĆINSKOG VIJEĆA
dr. Rusmir Baljić