Izložba „Oprostorena intima Atelje – Enterijer i eksterijer iz kolekcije Umjetničke galerije BiH“ otvorena je u Galeriji Općine Novi Grad i može se pogledati radnim danima od 10 do 16 sati, do 14. septembra.
Stalna postavka pod nazivom „Oprostorena intima – enterijer i eksterijer iz kolekcije Umjetničke galerije BiH“ proteklih pet godina krasila je zidove u Umjetničkoj galeriji BiH. Sastojala se od pet segmenata – Bašta / Enterijer / Atelje / Prozor / Pejzaž – kroz koje su predstavljeni lični pogledi umjetnika na određene prostore kroz djela koja se nalaze u kolekciji. U Galeriji Općine Novi Grad 2017. godine predstavljen je segment izložbe „Bašta“, dok ovom prilikom posjetitelji mogu vidjeti i segment ateljea.
Maja Abdomerović, viša kustosica Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine istakla je da ova institucija kulture već godinama predstavlja djela iz svoje kolekcije u Galeriji Općine Novi Grad. „Ovoga puta smo se odlučili da predstavimo dio stalne postavke koja je zatvorena u junu ove godine, i zamijenjena je novom. Ostali su dijelovi te kolekcije koje smo smatrali, sada u ovom trenutku interesantnim da predstavimo i ovdje u Općini Novi Grad. Ta postavka se zvala ,,Oprostorena intima“, predstavljala je enterijere i eksterijere iz kolekcije Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine. Bila je podijeljena u pet segmenata, a jedan od njih je i atelje iz kojeg smo odabrali 15 djela, koja jednostavno pokazuju svu vrijednost i svo bogatstvo kolekcije. Ovdje su, osim umjetničkih djela bh. umjetnika, izložena i djela vrlo značajnih regionalnih umjetnika kao što su Mario Mikulić, Antun Šojata, Milan Četić, Vlado Marjanović, Atanasije Popović, Emanuel Vidović, Mica Todorović, Edin Numankadić, Sead Musić, Vojislav Todorović, Gabrijel Jurkić, Vlaho Bukovac, Pero Popović, Nedeljko Gvozdenović i Luka Šeremet”, istakla je Abdomerović.
Atelje, kao mjesto na kojem nastaje umjetničko djelo, predstavlja najintimniji prozor u stvaralački čin umjetnika i nudi dokaze i tragove njegovog stvaralaštva, načina rada i života. Za umjetnika je prostor ateljea najprivatnije moguće mjesto, njegov „toranj od slonovače“, mjesto na kojem se, odvojen od vanjskog svijeta, suočava sam sa svojim djelima.
Prikazi ateljea stoga trebaju biti posmatrani kao oblik autoportreta u kojem se isprepliću estetske i biografske informacije koje sugerišu socijalno, ekonomsko, psihološko i svako drugo stanje umjetnika. Iako je umjetnik dozvolio posmatraču pogled u svoj radni prostor, što stvara dojam da se otkriva tajna nastanka umjetničkog rada, atelje uvijek zadržava dozu mističnosti i zagonetnosti.
PRESS OPĆINE