Na inicijativu načelnika Općine Novi Grad Sarajevo Semira Efendića, danas je u zgradi Općine održan sastanak sa predstavnicima federalnih, kantonalnih i općinskih institucija, koje učestvuju u projektu izgradnje gradskog autoputa, a na kojem su izneseni prijedlozi i smjernice za iznalaženje najboljeg projektnog rješenja za nastavak realizacije ovog projekta.
Izgradnja gradskog autoputa projekat je od šireg društvenog zanačaja za glavni grad, u čijoj realizaciji pored općina Novi Grad i Novo Sarajevo, trebaju učestvovati Kanton Sarajevo i Federacija BiH. Stoga su sastanku prisustvovali premijer Vlade Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić, direktori JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić, Željeznica FBiH Enis Džafić, Direkcije za puteve KS Selmir Kovač, Zavoda za planiranje KS Hamdija Efendić, načelnik Općine Novo Sarajevo Nedžad Koldžo i drugi učesnici u ovom projektu.
Načelnik Efendić upoznao je prisutne da je pitanje gradskog autoputa od Stupa do Boljakovog Potoka već riješeno dovršetkom Sarajevske zaobilaznice, izgradnjom LOT-a 2C, IX transverzale i njenim spojem sa LOT-om 2C, da je osigurana i finansijska konstrukcija, te da su izdate građevinske dozvole i da su radovi u toku. S obzirom na to da je Javno preduzeće Ceste FBiH raspisalo javni poziv za odabir projektanta koji bi projektovao trasu gradskog autoputa od Stupa do Buća Potoka, načelnik Efendiće je naglasio da nema potrebe da se ponovo projektuje dionica dužine oko 1,5 kilometar koja je već završena, te je predložio da se realizacija nastavi od Boljakovog prema Buća Potoku i Pofalićima.
“Radi se o pojasu koji je zajednički i Željeznicama i Castama Federacije BiH i KS, jednom vrlo složenom projektu, nekih 4,5 kilometra gradskog autoputa kroz gradsku zonu i zonu željeznica. Naša namjera je da ono što je JP Ceste FBiH počelo raditi bez konsultacija svih partnera u ovom projektu, vratimo na početak, da svi zainteresovani budu uključeni na vrijeme, kako ne bi dobili projekat koji ne bi bilo moguće realizirati na terenu”, kazao je načelnik Efendić.
Dodao je da Općina Novi Grad ima dobro iskustvo realizacijom dovršetka Sarajevske zaobilaznice, LOT-a 2C, izgradnjom IX transverzale i njenim spojem sa LOT-om 2C, gdje je prevaziđen najveći problem kolizija između željezničkog i cestovnog saobraćaja, kroz izgradnju nadvožnjak iznad željezničke stanice u Boljakovom Potoku.
Na sastanku je predloženo i rješevanje pitanja povezivanja gradskog autoputa sa I transverzalom, što je podržao i načelnik Općine Novo Sarajevo Nedžad Koldžo, kako se ovaj projekat ne bi parcijalno realizirao. Iskazana je spremnost federalnog nivoa da finansijski podrži rješavanje saobraćaja u Sarajevu izgradnjom gradskog autoputa ili brze ceste.
Premijer Novalić istakao je da projekat stoji od 1980. godine, i da nije realiziran, jer je neralano postavljen.
“Za 40 godina situacija se promijenila 100 posto, mi sada otvaramo pitanje da vidimo koji je način realan da tu dionicu izgradimo, a tih 4,8 kilometara je najsloženija dionica u BiH, zato je potrebno da se svi nivoi vlasti slože i da napravimo koncept koji je izvodiv, s arhitektonskog, građevinskog, urbanističkog i finansijskog aspekta”, izjavio je premijer Novalić, dodajući da se ovim projektom rješeva ulaz i izlaz iz Sarajeva i njime će se značajno poboljšati saobraćajna komunikacija.
Dogovoreno je da se već u narednih 15 dana organizira novi sastanak na kojem bi se iznijeli konkretni tehnički prijedlozi rješenja koja se tiču svih učesnika u ovom projektu.
PRESS OPĆINE